Open Banking — що таке відкритий банкінг?

Відкритий банкінг (Open Banking) — екосистема, що впроваджується з метою надати користувачам платіжних послуг більш різноманітні та привабливі пропозиції.

За допомогою відкритого банкінгу користувачі мають змогу ефективніше втілювати свої повсякденні фінансові рішення, використовуючи консолідовану в одному застосунку інформацію про рух коштів та їх залишок на своїх рахунках, відкритих у різних фінансових установах. Водночас упровадження відкритого банкінгу впливає на розвиток фінансового сектору загалом: через збільшення конкуренції серед учасників платіжного ринку, поліпшення якості платіжних послуг, зниження вартості та більшої зручності їх використання, фінансову інклюзію, інновації.

Важливим є забезпечення довіри користувачів до нової екосистеми, яка досягається шляхом упровадження правил та механізмів, які узгоджені НБУ та учасниками системи Відкритого банкінгу.

В рамках технічної реалізації Відкритий банкінг передбачає безпечний обмін фінансовими даними між банками та сторонніми постачальниками послуг (TPP — Third Party Providers) за згодою клієнта, та ґрунтується на технології використання API.

Термінологія відкритого банкінгу

API (Application Programming Interface) — набір інтерфейсів, що дозволяють стороннім сервісам отримати доступ до банківських даних та ініціювати транзакції (за згодою клієнта), не порушуючи конфіденційності або безпеки.

TPP (Third Party Provider)— сторонній постачальник фінансових послуг, що отримує доступ до рахунків клієнтів з їхнього дозволу.

AISP (Account Information Service Provider) — постачальник послуг доступу до інформації про рахунок.

PISP (Payment Initiation Service Provider) — постачальник послуг ініціювання платежу.

Consent Management — система управління згодами користувачів на обробку їхніх банківських даних.

Strong Customer Authentication (SCA) — посилена автентифікація клієнта відповідно до стандартів PSD2.

PSD2 (Revised Payment Services Directive) — оновлена директива ЄС про платіжні послуги, яка є основою відкритого банкінгу.

Додаткова інформація

Порядок дій щодо неакцептованих, помилкових, шахрайських операцій:

Інформація щодо проведення регламентних робіт та нештатних ситуацій розміщується на сторінці Банку: регламентні роботи ПУМБ

Згідно «Порядка про організацію відкритого банкінгу АТ «ПУМБ» у якості надавача платіжних послуг з обслуговування рахунку», у разі виявлення АТ «ПУМБ» неакцептованих, помилкових, неналежних, шахрайських платіжних операцій, ініційованих користувачем через НПП з ініціювання платіжної операції, АТ «ПУМБ», у разі відсутності вини користувача, повертає грошові кошти за такими операціям користувачу.  По виявленим таким операціям АТ «ПУМБ», для проведення розслідування, може запитувати додаткові документи у Надавача нефінансових платіжних послуг з ініціювання переказу. Й, у разі отримання доказів вини такого Надавача нефінансових платіжних послуг з ініціювання переказу, має право ініціювати фінансову претензію до нього щодо відшкодування понесених збитків по таким платіжним операціям.

Інформація щодо можливих каналів звернень користувача по питанням операцій, які були ініційовані в рамках сервіса Open Banking:

  • Телефонне звернення +38 044 290 7 290, +38 096 290 7 290, +38 050 2907 290, +38 093 290 7 290, (лінія для клієнтів «Persona», лінія (0 800 501 495) ), режим роботи: цілодобово (за умови проходження клієнтом процедури автентифікації);
  • Усне або письмове звернення у відділенні (за умови встановлення особи заявника/скаржника);
  • Соціальні мережі (за умови проходження клієнтом процедури автентифікації);
  • Форуми (за умови проходження клієнтом процедури автентифікації);
  • QR-код у відділенні;
  • Електронна пошта і[email protected];
  • Веб - сайт банку;
  • Мобільний додаток ПУМБ;
  • Інтернет – банкінг або клієнт-банк для корпоративних клієнтів;
  • Пошта, письмові звернення (що розглядаються в рамках цього порядку) за юридичною адресою Банку: вул. Андріївська, 4, м. Київ, Україна, 04070;
arrow-top